Miten videon hinta muodostuu?

Kuten arvaata saattaa, videotuotannon hinta vaihtelee paljon ja riippuu useista tekijöistä, kuten videon pituudesta, editoinnin tyylistä, kuvauspaikasta, kuvausajankohdasta ja muista editointitarpeista, kuten eri kieliversioista, graafisisita töistä tai vaikka erillisistä some-versioista. Alla avaamme sitä, mikä tyypillisen videon tai videotuotannon hinta on ja mistä se muodostuu.

Videotuotannon hinta

Jokainen video on uniikki ja ainutkertainen, ja jokaisen tuotannon optimaalisin toteutustapa on erilainen. Hinta kuitenkin määritellään aina ennen töihin ryhtymistä. Tämä tarkoittaa, että tuotannon alussa saatte tarjouksen, jossa on selkeästi ilmaistu kokonaishinta tai tuotannosta riippuen esimerkiksi enimmäishinta. Tähän hintaan voi luottaa. Luomustudion tyypillinen videotuotannon hinta on 2500 € - 5000 €.

Mistä osista videon hinta muodostuu?

Yleisesti ottaen videotuotanto voidaan jakaa kolmeen vaiheeseen: esituotantoon, kuvauksiin ja editointiin. Nämä tuotantovaiheet ovat meillä videotuotantojen hinnoittelun ydin. Ne toimivat työkaluinamme suunniteltaessa videotuotannon toteutusta ja sitä kautta työmäärää. Videotuotannon toteutustapa ja hinta sovitaan tilaajan kanssa aina esituotantovaiheessa.

Esituotanto

Esituotanto

Esituotantovaiheessa selvitetään videon tarve ja kohderyhmä. Tämän perusteella suunnitellaan videon konsepti, toteutus ja hinta. Esituotantovaiheeseen voi kuulua esimerkiksi tarvekartoitus, konseptisuunnittelu, käsikirjoitus, aikataulutus, kuvauslokaatiosuunnittelu ja casting.

Kuvaukset

Kuvaukset

Kuvaukset ovat videotuotannon fyysinen toteutus. Silloin siis kuvataan, haastatellaan, lennetään dronella tai äänitetään. Kuvausten päätteeksi meillä on käytössämme kaikki se raakamateriaali, josta video rakennetaan.

Editointi

Editointi

Editointivaiheessa videon kuvamateriaali kootaan yhteen ja editoidaan valmiiksi. Editointivaiheeseen voi kuulua esimerkiksi: leikkaus, värimäärittely, äänen jälkikäsittely, graafiset työt, animoinnit ja tiedostojen käsittely.

Arvo mitataan tuloksissa

Luomustudion työn arvoa ei mitata vain työtunneissa vaan sen aikaansaamissa tuloksissa. Me Luomustudiolla uskomme, että jokainen video voi olla vaikuttava ja unohtumaton kokemus. Jotta videon hinta olisi perusteltu, tulee sillä kuitenkin olla myös selkeät tavoitteet. Tavoitteisiin vertailemalla voimme tarkastella miten olemme onnistuneet.

Vaikuttavuus tarkoittaa sitä, että meillä on ammattitaito ja asiantuntijuus tarpeenne ymmärtämiseen liittyen, sekä osaaminen videon suunnittelussa niin, että syntyy toimintaa: Vaikuttavuus on jotain, mitä voimme mitata.

Luovuus on halutun vaikutuksen ja kohdeyleisön välille rakennettava silta: Tällä tarinalla, mainoksella tai haastattelulla me tavoitamme yleisön inspiroivalla, oivalluttavalla tai muutoin puhuttelevalla tavalla, ja mahdollistamme vaikuttamisen kohdeyleisöön.

Käy vilkaisemassa video- ja asiakasreferenssejämme eri hintaluokista

Haluatko kuulla lisää?

Täytä oheinen yhteydenottolomake tai ota yhteyttä puhelimitse tai viestitse.

Luova johtaja, myynti
Sami Sillman

+358 40 146 1544
sami@luomustudio.fi